Międzynarodowy Dzień Kropki w matematycznym wydaniu

Zespół szkół nr 3 obchodził po raz drugi Międzynarodowy Dzień Kropki. Któż może zliczyć ile znajdziemy ich wokół siebie. Tylko sprawni matematycznie uczniowie podjęli się tego zadania i zrobili to w rekordowym tempie, aby przekazać, że liczebność kropek w ich klasie wynosi 5073. Kropka ma szczególne znaczenie i przesłanie dla uczniów. Poznanie że kropka, to nie tylko to co widzimy naszymi zmysłami, czy to co dotkniemy za pomocą rąk- jak w języku Braille’a. Uaktywniliśmy w tym roku też zmysł słuchu. Czy alfabet Morse’a nie jest oparty na tym systemie łącząc słuch ze wzrokiem, a kropka z kreską ma swoje znaczenie? Trudne zadanie stanęło przed klasami – Rozszyfrowanie hasła, a jakie będzie przekonamy się już w nadchodzącym tygodniu.

 

21751771_1392068134242637_4400137235709338644_n